Campagne sportweddenschappen “Altijd prijs”

Tijdens grote sportevenementen piekt de reclame voor sportweddenschappen. Het WK voetbal is daarbij een absolute uitschieter. Sportweddenschappen zijn naast een leuk tijdverdrijf, ook een vorm van kansspelen die kunnen leiden tot problematisch gokken. VAD, het Vlaams expertisecentrum voor Alcohol en andere Drugs, lanceerde daarom samen met De DrugLijn de preventiecampagne ‘Altijd prijs’.

De campagne richt zich voornamelijk op jongens en mannen van 16 tot 34 jaar met interesse in sport. Voor de campagne kon VAD enkele voetbalexperts strikken. Frank Raes, Peter Vandenbempt en Tom Boudeweel vertellen elk in een filmpje dat er – ondanks hun voetbalkennis – geen gouden tip bestaat als het op sportweddenschappen aan komt. De campagne loopt van 29 mei tot en met 15 juli.

Enkele richtlijnen m.b.t. het gebruik van het campagnemateriaal:

  1. De campagne maakt gebruik van banners voor websites (zie foto). Belangrijk is dat achter deze banner STEEDS de link naar www.altijdprijs.org zit, dit is de landingspagina van de campagne. Op deze manier kunnen geïnteresseerden vlot doorklikken. We maakten de banners in verschillende formaten. Sportclubs kunnen de banners in bijlage gedurende de campagneduur op hun website plaatsen.
  2. Sportclubs kunnen gedurende de campagneduur een bericht posten op hun Facebookpagina. Als je bij bericht opstellen ‘www.altijdprijs.org’ invult gevolgd door Enter dan haalt Facebook automatisch de juiste afbeelding op voor het bericht. Plaats dan deze tekst bij het bericht: ‘Wed jij wel eens op voetbalwedstrijden? Altijd Prijs is een campagne waarin voetbalexperts hun gouden tip geven.’ Klik vervolgens op Plaatsen.